آموزش کاور اینستاگرام 2024-06-12

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام + ویدیوی آموزشی فارسی حارک کارگاه آنلاین طراحی

این از پروفایل‌های بلاگری با عکس چهره گرفته تا پروفایل‌های تایپوگرافی و طراحی لوگوهای حرفه‌ای برای پیج‌ها شامل می‌شود. این بخش بخش مهمی از دوره است چرا که پروفایل اینستاگرامی، بخش مهمی از پیج شماست که توسط مخاطبان مشاهده می‌شود. در این بخش، می‌آموزید که چگونه از فونت‌های فارسی و انگلیسی استفاده کنید و لوگو تایپ لوگو را با استفاده از نمادها و ویرایش تصاویر ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد تا یک خروجی حرفه‌ای برای پیج خود ایجاد کنید.

کسب درآمد از طراحی پیج اینستاگرام امروزه یکی از روش‌های محبوب و سودآور در عصر دیجیتال محسوب می‌شود. افرادی که مهارت‌های گرافیکی قوی دارند و توانایی طراحی محتواهای جذاب را دارند، می‌توانند از این توانایی بهره‌برداری کنند. ابتدا، آنها می‌توانند خدمات طراحی پست‌ها، استوری‌ها و کاورهای اینستاگرام را به سایر افراد یا تجارت‌ها ارائه دهند.

احتمالا دل تان می خواهد که برای دیدن پاسخ کلیک کنید، درست است؟ حتی اگر به موضوع هم اهمیت ندهید، باز هم سؤالات شما را به سمت خودش می کشاند. لوگو باید ساده، مدرن و حرفه‌ای باشد و قابلیت استفاده در تمامی رسانه‌ها (چاپ، وب، شبکه‌های اجتماعی) را داشته باشد. هدفمون اینه که هفته‌ای ۲ تا ۳ پست به همراه چند استوری منتشر کنیم و وقتی محتوای کافی داشتیم، تبلیغات بین‌المللی رو هم شروع کنیم. توی مرحله‌ی بعدی دوباره میریم سراغ استیکرهای اختصاصی و بسته کالکشن براش رو انتخاب می‌کنیم، 2تا استیکر به دلخواه انتخاب کرده و رنگشو سفید می‌کنیم و در بالا و پایین استیکر سیاه قرار میدیم.

برنامه VSCO یکی از مهمترین برنامه ها برای برنامه ریزی و عکس گرفتن است. شما با این برنامه می توانید قبل از عکس گرفتن افکت، نور، سرعت عکس برداری، روتوش، سایه گذاری، زاویه دید و… را به راحتی تنظیم کنید. در گوگل به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه قالب مورد نیاز خودتان را دانلود کرده و با استفاده از پرده سبز به عنوان بک گراند استفاده کنید. اینستاگرام در آخرین آپدیت خود، بخش IGTV (ویدیوهای بالای یک دقیقه) و ویدیوهای تک اسلایدی و کوتاهتر از 1 دقیقه‌ را باهم یکی کرده است.و شما برای تمامی ویدیو‌های خود به کاور احتیاج دارید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت دیجی ممبر هر روز هفته از طریق تماس تلفنی، واتساپ، تلگرام، ایمیل و پیامک پاسخگو نیازهای شما عزیزان است. در این صورت، باید مطمئن شوید که از ابعاد مناسب استفاده می کنید.

استوری، یکی از مهم‌ترین نیازهای یک صفحه است که ارتباط مستقیمی با میزان فروش آن صفحه دارد. بهترین روش برای فروش محصول برای صفحات تجاری از طریق استوری است. در این بخش از دوره گرافیست اینستاگرام، اصول طراحی استوری به صورت پروژه‌محور با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ به شما آموزش داده می‌شود.

قبل از انکه بخواهیم ساخت کاور را آموزش دهیم، باید با تعریف و مفهوم کاور پست آشنا شویم. اولین تصویری که برای محتوای ویدیویی قبل از پخش و یا تصویری به مخاطب نمایش داده می‌شود، کاور پست نام دارد. بنابراین بهتر است کاور را بر اساس محتوای آن پست و یا صفحه‌ی اینستاگرام و همچنین نیاز مخاطب طراحی کنید.

چرخه رنگ را در نظر بگیرید؛ رنگ هایی که در دو سمت مخالف اند (یا به هم نزدیک اند) وقتی با هم جفت می شوند، دل پذیرتر به نظر می رسند. به طور مشابه، سایه های مختلف یک رنگ ، مثل آبی روشن و سرمه ای، همیشه زیبا به نظر می رسند. تهیه راهنمای برند (Brand Guidelines) شامل نحوه استفاده از لوگو، رنگ‌ها، تایپوگرافی و سایر المان‌های برند. طراحی آیکون‌ها و المان‌های گرافیکی که برای استفاده در تبلیغات، بسته‌بندی و دیگر رسانه‌ها مناسب باشد.

بجای توضیح در مورد محتوای خودتون روی کاور، می‌ توانید از مزیت‌ هایی که این محتوا برای مخاطب می‌ تواند داشته باشه صحبت کنید. در ادامه چند تکنیک را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید عنوان های بهتری را برای کاور پست خود بنویسید. آکادمی موشن کده با رویکردی جدید نسبت به ارایه محتوای با کیفیت در حوزه گرافیک و تدوین با متخصصین حرفه ای اینجاست تا به شما در جهت کسب تخصص و درآمد یاری برساند. در دوره آموزش بازاریابی فریلنسری تمام اصول و مواردی که برای تبدیل شدن به یک گرافیست یا تدوینگر پر درآمد نیاز دارید را خواهید آموخت.

در این بخش فرمت‌های زیادی وجود دارد که ما در آموزش (چگونه در فتوشاپ خروجی با کیفیت بگیریم؟) این فرمت‌ها را به صورت کامل توضیح دادیم. برای آنکه بتوانید از کاور پست خود یک خروجی لایه باز بگیرید و آن را در تصاویر دیگر استفاده کنید، باید فرمت PNG را انتخاب کنید. زمانی که قصد داریم تصاویر، ویدیو یا متنی را به صورت عکس نوشته در پست انتشار دهیم، بهتر است برای آن نظم و هماهنگی ایجاد کنیم. طراحی پست اینستاگرام از قواعد زیادی پیروی می‌کند اما ایجاد یک کاور مشترک می‌تواند ساده‌تر باشد. اکثر افراد برای کاور اینستاگرام به طراح یا گرافیست مراجعه می‌کنند. این در صوتی که است که با مطالعه این مطلب و صرف اندکی زمان می‌توانند این کار را به صورت رایگان انجام دهند.

(یعنی یک مستطیل عمودی، مثل سایز استوری)مربع اصلی برای کاور پست باید در قسمت وسط قرار بگیرد تا هنگامی که اینستاگرام می‌خواهد مربع مرکزی را انتخاب کند، کاور به درستی نمایش داده شود. انتشار پست در اینستاگرام مانند هر کار دیگری، زمانی موفقیت‌آمیز است که طبق الگوی مناسب و کارامد پیش برود. برای پیداکردن این الگو، در بازه‌های زمانی منظم، صفحه‌ی خود را از نظر تعداد بازدید تمام محتوا، سطح تعامل کاربران با هر پست (لایک، کامنت، ذخیره‌کردن و به‌اشتراک‌گذاری پست) بررسی کنید. شاید بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بسیاری از صفحات اینستاگرام، بازدید میلیونی دارند.

استفاده از کاور های آماده یکی از بهترین ویژگی‌های نرم‌افزارهای طراحی مانند Canva، دسترسی به مجموعه‌ای وسیع از الگوهای آماده  کاور است. این الگوها توسط طراحان حرفه‌ای ایجاد شده و می‌توانند به شما ایده‌های خلاقانه و الهام بخشی ارائه دهند. با انتخاب یکی از این الگوها، شما می‌توانید به‌ راحتی رنگ‌ها، متن‌ها و تصاویر را تغییر دهید تا طراحی کاور شما به بهترین شکل ممکن با نیازهای شما هماهنگ شود. به این ترتیب، وقت شما صرف ایجاد یک طراحی جدید و از ابتدا نخواهد شد. همچنین، استفاده از کاور ها آماده می‌تواند به شما کمک کند تا به ‌سرعت و با کمترین تلاش، طراحی‌های جذاب و متنوعی ایجاد کنید. در این دوره، یک جعبه ابزار ویژه برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید از فایل‌ها و ابزارهای طراحی اینستاگرام بهره‌برید.

همچنین، می‌توانید کاور پست‌های مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام یک بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین طراحی ممکن را انتخاب کنید. بله، ابزارهای دیگری نیز برای ساخت کاورهای اینستاگرام وجود دارند.(برای اطلاعات بیشتر درباره ساخت کاور پست اینستاگرام مقاله “ساخت کاور پست اینستاگرام” را مطالعه فرمایید). با این حال، InShot به دلیل رابط کاربری ساده و امکانات متنوع، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای این کار محسوب می‌شود.

همچنین، انتخاب یک الگوی طراحی که بر روی توازن و تداوم بصری تمرکز دارد، می‌تواند تأثیر عمیق‌تری بر بیننده بگذارد. نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید باید به منابعی مانند تصاویر، آیکون‌ها و الگوهای آماده دسترسی داشته باشد. این منابع می‌توانند به شما در ایجاد طراحی‌های جذاب و متنوع کمک کنند و زمان طراحی کاور شما را کاهش دهند. اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار امکان سفارشی‌سازی و تغییرات لازم را به راحتی فراهم می‌کند.

پس در واقع چند تا استیکر باید به کار برد؟ تعداد مناسب برای هر برند متفاوت خواهد بود . اما برای شروع، از این استوری برند Leesa الگو برداری و از یک عنصر در هر اسلاید استفاده کنید. در تصویر زیر، برند تشک Leesa با افزودن گیف ‌ها و برچسب ‌ها به استوری هایش کار جالبی انجام داده است.

برای طراحی و ساخت کاورهای جذاب و دوست داشتنی ابتدا بیایید با طرح ساخت کاور و سپس ابزارهای ساخت کاور اینستاگرام آشنا شوید. حتماً به کانال تلگرام نوین بروید و فایل فونت رایگان (Free Fonts) را سرچ کنید. تصویر سمت راست، از متن استفاده می کند تا نشان دهد که این ویدیو آموزشی در مورد اکسل خواهد بود. این کاور نشان می دهد که ویدئو در مورد داده‌ های صفحه‌ گسترده است که البته برای عامه مخاطبان جذاب نیست اما آن دسته از مخاطبان واقعی که به دنبال ارتقا مهارت شان در این زمینه هستند را جذب می کند.

به هر صورت عنوان جذاب کاربر را به خود جلب می‌ کند و باعث مشاهده محتوای شما توسط او می‌شود. داشتن یک کاور دست حرفه ای و اصولی متناسب با قواعد گرافیکی باعث بهتر دیده شدن پیج کاریتان می شود، که در نتیجه باعث افزایش فالوور و در نهایت فروش بیشتر خواهد شد. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که استفاده از آن برای شما آسان باشد و نیازهای شما را برآورده کند. نرم‌افزارهای طراحی باید دارای رابط کاربری ساده و قابل فهم باشند تا بتوانید به راحتی با آن‌ها کار کنید.

شما با استفاده از تکنیک های گفته شده در این آموزش می تونین پروژه های دیگری نیز طراحی کنید و به نمونه کارهای خود اضافه کنید و نهایتا به جذب مشتری برسید. سایت دیجی ممبر بزرگترین مرجع رسمی فروش خدمات شبکه های اجتماعی مفتخر است تا با ارائه خدمات باکیفیت همراه با کمترین قیمت ممکن شما را در مسیر رسیدن به معروفیت همراهی کند. شهرت اصلی این برنامه  ناشی از کاربرد آن برای ساخت فیلم و عکس ها با افکت های متفاوت و بالا بردن کیفیت محصولات است.

با کاور پست جذاب به راحتی می توانید کاربران اینستاگرام را به پیج خود هدایت کنید. هر صفحه در اینستاگرام، خط فکری خاصی را دنبال می‌کند و قرار نیست همه از یک روند استفاده کنند، اما این به معنی بی‌توجهی به ترندها نیست. استفاده از هشتگ‌های پرمخاطب یا آهنگ‌های ترند روی پست‌هایی که منتشر می‌کنید، یک ترفند افزایش بازدید پست اینستاگرام است و نقش پررنگی در ورود شما به اکسپلور اینستاگرام و افزایش بازدید مطالبتان ایفا می‌کند.

این برنامه برای طراحی کاور عکس و کاور محتویات ویدیویی و همچنین ویرایش فیلم استفاده می‌شود. یکی از قابلیت های خوب این اپلیکیشن ویرایش و ادغام تصاویر و ویدئوها به صورت همزمان است. این ویژگی شما را به استفاده از این برنامه برای برآورده کردن تمام نیازهای خود و صرفه جویی در زمان سوق می‌دهد. در مورد سایزهای پست و استوری و محتواهای داخل فضای اینستاگرام می توانید از بخش ابعاد پست و استوری اینستاگرام به سایز مورد نظر خود دست یابید.

بخش مهم این جعبه ابزار، بانک فونت فارسی‌هاست که شامل بهترین و نادرترین فونت‌های رایگان و تنظیم شده برای تولید محتوا می‌شود. این فونت‌ها عمدتاً در قالب‌های پست اکسپلوری استفاده می‌شوند و به دلیل وزن سنگین و ظاهر ضخیم آن‌ها، می‌توانید از آن‌ها در عناوین کاورها استفاده کنید. همچنین، فونت‌های فارسی “آرنا” و “گلشن” را از مجموعه فونت‌های فارسی دیاکوگرافیک که جزء فونت‌های اختصاصی ما هستند، به عنوان هدیه در اختیار شما قرار داده‌ایم که ارزش آن‌ها 169 هزار تومان می‌باشد. برای طراحی و ساخت کاور پست اینستاگرام در اینشات می توانید از png های زیر استفاده کنید. کافی ست آن ها را دانلود کرده و سپس در برنامه اینشات اضافه کنید. پس از باز شدن پنجره‌ی ذخیره سازی، در قسمت پایین پنجره، نوار بخش save as Type را مشاهده کنید.

امکاناتی مانند افزودن متن، تصاویر، آیکون‌ها و تغییر رنگ‌ها و فونت‌ها به شما این امکان را می‌ دهد که به سرعت طراحی خود را انجام دهید. همچنین، Canva ابزارهایی برای مدیریت و ذخیره‌سازی پروژه‌ها دارد که به سازمان‌ دهی کارهای طراحی کمک می‌کند. به علاوه، طراحی پست‌های اینستاگرام تأثیر قابل توجهی بر تعامل کاربران و افزایش نرخ جذب مخاطبان دارد. پست‌هایی که به طور هوشمندانه و هنرمندانه طراحی شده‌اند، احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاری و تعامل ایجاد می‌کنند. همچنین، این پست‌ها به عنوان نمایی از حضور دائمی در جامعه دیجیتالی اثرگذاری می‌کنند و باعث تعیین هویت و قدرت برند در میان رقبا می‌شوند.

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین اصول طراحی انتخاب رنگ مناسب برای کاور است که در زمینه انتخاب رنگ هم می توانید از این قسمت انتخاب رنگ مناسب برای پیج اینستاگرام رنگ مناسب با زمینه کاریتان را پیدا کنید. همه این آپدیت‌ ها و امکاناتی که اینستاگرام برای انتخاب کاور پست به ما می دهد نشان از اهمیت کاور پست‌ در جذب مخاطبان در اینستاگرام دارد. همانطور که می‌ دانید اپلیکیشن اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و تصویر است که باعث می‌ شود کاربران این شبکه اجتماعی بیش از هرچیزی عقلشان به چشمشان باشد. از همین جهت هم منطقی بنظر می‌ رسد که مقوله کاور و یا قالب اینستاگرام از اهمیت بسزایی در این مورد برخوردار باشد. Figma یک ابزار طراحی مبتنی بر وب است که به ویژه برای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا که برای محتواهای استوری هیچوقت کاور ابتدایی تعیین نمی کنیم. در خود اپلیکیشن اینستاگرام هم همچین عبارتی برای استوری‌ ها استفاده نشده است. برخلاف استوری، در زمان ارسال پست در برنامه اینستاگرام یکی از تنظیمات دقیقا انتخاب کاور است. امیدوارم پاسخ سوال خود در مورد تفاوت کاور و قالب اینستاگرام گرفته باشید. در واقع از قالب‌ اینستاگرام به عنوان طرحی با چیدمانی آماده و دیزاین شده استفاده می‌ کنند تا محتوای خود را درون آن قرار دهند. در این بخش، با هم یاد می‌گیریم که چگونه پروفایل‌های مختلف با استایل‌های متنوع برای انواع پیج‌های اینستاگرام طراحی کنیم.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام